La Llei 19/2014, del 29 de desembre, neix de la necessitat de regular conceptes bàsics com són la transparència, accés a la informació pública, el bon govern i el govern obert, amb l’objectiu d’aconseguir una veritable cultura administrativa de transparència i de participació ciutadana en els assumptes públics, així com de millora en la qualitat de la informació pública i de la gestió administrativa, de la garantia del retiment de comptes i de responsabilitat en la gestió pública. Amb la finalitat de donar a conèixer aquesta Llei als governs locals, s’ha elaborat des de la Secretaria de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals del Departament de Governació, una Guia que concreta l’aplicació de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, a les entitats locals catalanes. Aquesta Guia, és un primer document que pretén -tenint en consideració que la Llei 19/2014, del 29 de desembre entra en vigor el proper mes de juliol, llevat del Títol II que serà l’1 de gener de 2016- donar-la a conèixer al món local, clarificar i concretar quines són les obligacions que la llei fixa per a les administracions locals catalanes i aportar major seguretat jurídica als governs locals catalans. Així també amb la finalitat de canalitzar els dubtes i les inquietuds que la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, pot tenir, el Departament de Governació i Relacions Institucionals posa a disposició dels governs locals el següent correu electrònic: reformalocal.governacio@gencat.cat Mitjançant aquesta mateixa pàgina del MUNICAT, es donarà publicitat de les respostes que puguin tenir interès comú per a les entitats locals i incorporarà normativa i documents de treball que puguin ser d’utilitat per aquests. |